Ką vairuoja lietuviai

Toyota modeliaiDar prie gerą penkmetį ar dešimtmetį Lietuvos gatvėse buvo įprasta matyti vyraujančias vos kokias tris markes automobilių. Ir tai buvo paprastai seni, penkiolikos ir daugiau metų sulaukę vokiškieji tautovežiai bei kokios liaudyje vadinamos audinės. Pastaruoju metu situacija sparčiai keičiasi, didžiuosiuose miestuose automobilių įvairovė gerokai didesnė, daug daugiau ir naujesnių, dažnai prancūziškų, itališkų, čekiškų automobilių, kurie pigesni ir ne tokie atsibodę. Daugėja pas mus ir japoniškų automobilių, kurie nors ir brangesni, tačiau vis daugiau protų paperka savo kokybe, patvarumu bei patikimumu.

Įdomu tai, kad labiau ekonomiškai pažengusiose valstybėse automobilių mados skiriasi nuo lietuvių. Vakarų europiečiai nejaučia poreikio dideliems bei galingiems automobiliams, skandinavai bei estai labiausiai ieško patikimumo ir kokybės, dažniausiai rinkdamiesi japoniškus Toyota ar švediškus Volvo automobilius. Tuo tarpu Lietuvoje, daugeliui prakutus, didelis, galingas, išvaizdus automobilis tampa kaip svajonės išsipildymas, sena siekiamybė. Tikėtina, kaip rodo kitų šalių patirtis, ir Lietuvoje šis vaizdas turėtų keistis.

Didžiųjų miestų gyventojai daugelį savo kilometrų prasuka vieni arba dviese, ir tokiu atveju dideli bei daug degalų suvartojantys automobiliai tampa nemaža našta šeimos biudžete. Vakarų europiečiai, ypač italai bei prancūzai, tą seniai suprato. Jie puikiai pasitenkina pačiais mažiausiais rinkos automobiliais, ar tai būtų Toyota Yaris, ar Aygo, ar vos dviviečiai Smart ar tos pačios Toyotos IQ modelis. Čia gausu ir vietinių gamybos Citroen nei Renault miesto mažylių, gausiai paplitusių Paryžiaus, Romos ar Milano gatvėse. Maži automobiliai mieste ne tik ekonomiškesni, bet ir patogesni manevravimo nei parkavimosi atžvilgiu.

Nors Lietuvoje populiariausių automobilių sąrašo viršuje vis dar Volkswagen modeliai, juos sparčiai vejasi Toyota automobiliai. O štai pas estus japonai jau ne pirmus pirmauja, kasmet atsiriekdami vis didesnę dalį tiek naujų, tiek ir naudotų automobilių rinkos. Estai racionalūs – nors Toyota modeliai ir brangesni už mūsų pamėgtus vokietukus, bet jų patikimumas neabejotinai tai atperka. Jie retai genda, tarnauja ilgai, važiuoja patikimai bei ekonomiškai. Užimtam miesto žmogui, kuris nenori tampytis po servisus, tai tikrai geras pasirinkimas. Žinoma, jei automobilių mechanika yra jūsų pomėgis, tuomet tikrai geriau rinktis byrantį vokišką automobilį ir su juo krapštytis. Naudotų dalių galima gauti daug ir pigiai, jei laiko neskaičiuojate – remontas brangiai nekainuos. Bet vis tik tikėtina, jog ir Lietuva taps labiau vakarietiška ir automobilių srityje, kuomet šie tarnauja kaip susisiekimo priemonė, o ne laisvalaikio užsiėmimas ar prestižo ženklas.

Parašykite komentarą