Kas tas korepetitorius ir ko galima iš jo tikėtis?

Korepetitorius – tūkstančius kartų girdėtas ir, atrodytų, visiems puikiai žinomas ir suvokiamas terminas. Tačiau jei reikėtų tiksliai įvardyti, ką šis žmogus atlieka, kaži ar būtų taip paprasta. Korepetitorius nedirba mokykloje, neveda pamokų, dažnai net apskritai nedirba jokioje ugdymo įstaigoje. Tad kaip jis gali mokyti ir išvis – ko galima iš tokio žmogaus tikėtis?

Korepetitorius – daugiau nei mokytojas

Veikiausiai esminis dalykas (ir skirtumas!), pagal kurį korepetitorių derėtų skirti nuo mokytojo – laikas ir dėmesys, kurie yra skiriami mokiniui. Apmaudu, bet daugelyje mokyklų (ypač ši problema aktuali, jei būtų kalbama apie valstybines ugdymo įstaigas) pedagogai priversti dirbti su didžiulėmis klasėmis, keliomis dešimtimis vaikų, kuriems reikia padėti, paaiškinti daugybe įvairių dalykų. Na, o pati didžiausia blogybė – kad tų dalykų ne tik daug, bet daugelis jų yra vargiai pritaikomi, o terminai, per kuriuos mokytojai yra priversti visa tai įsprausti mokiniams į galvas – itin riboti. Tad štai kodėl korepetitorius yra daugiau nei mokytojas. Pastarasis gali skirti visą savo dėmesį vienam (ar keliems, bet ne dešimtims) mokiniui ir, svarbiausia, visiškai nevaržomas laiko.

Tai reiškia fantastiškus rezultatus?

Mokinys dirba su korepetitoriumi – ką tai reiškia? Kad iš jų abiejų galima tikėtis geriausių rezultatų? Be abejonės, tikėtis galima, tačiau labai svarbu neatitrūkti nuo realybės. Korepetitorius – tai individualių pamokų ir išskirtinio dėmesio sinonimas ir to iš jo ne tik galima, tačiau ir būtina tikėtis. Visgi, derėtų nepamiršti, kad ne viskas taip paprasta ir rezultatus įvertinti kartais gali būti ir keblu. Tai ypač aktualu tiems, kurie linkę stebėti tik pažymius. Pravartu susimąstyti ne tik apie skaičius, tačiau apskritai apie vieno ar kito dalyko suvokimą, elgesį srautinėse pamokose, gebėjimą orientuotis ir apdoroti informaciją. Be abejonės – pažymiai be galo svarbu kone kiekvienam ir tai yra pats geriausias ir labiausiai motyvuojantis vertinimas, tačiau toli gražu nereiškia, kad stulbinančių rezultatų korepetitoriui pavyks pasiekti iš karto. Tam mažų mažiausiai reikia laiko, o ką jau kalbėti apie mokinį, jo pastangas ir supančią aplinką.